Довідка-самоаналіз стану
виховної роботи Новомиргородської ЗШ № 1 Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, робота школи орієнтуються на нормативно-правову базу з питань виховної роботи, а саме: Закони України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту”, "Про охорону дитинства”, "Концепцію виховання дітей та молоді”, "Концепцію громадянського виховання”, "Національну доктрину розвитку освіти”, "Конвенцію про права дитини”, "Декларацію прав дитини” та нормативно - правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.
Виховний процес у сучасній
загальноосвітній школі полягає в єдності навчання та виховання, головною метою
яких є виховання національно-свідомого громадянина, здатного реалізувати свої
здібності, займати активну громадянську позицію, бути цілеспрямованою,
принциповою, справедливою особистістю. Педагогічний колектив переконаний, що
сучасні умови вимагають переосмислення особистості на основі життєтворчості
учня, створення сприятливих умов для зростання його особистості, самореалізації
у різних видах діяльності.
Реалізуючи завдання Національної
доктрини освіти у XXI столітті, Законів України в сфері
освіти, нормативних і директивних документів МОН, місцевих органів влади,
намагаючись знайти нові, нестандартні шляхи розв’язання завдань Основних
орієнтирів виховання, колектив школи працює над створенням такого виховного
простору для розвитку особистості, де значна увага приділяється вихованню
людини як творця свого життя, оволодінню кожним учнем мистецтвом своєї життєвої
стратегії та культурою самовизначення. Тому школа працює над проблемою
«Інноваційна діяльність педагогів у системі навчально-виховної роботи. Створення
умов для розвитку особистості та творчого потенціалу учнів».
Одним із пріоритетних напрямів своєї
діяльності ми визначили створення
комфортного виховного середовища, де враховуються інтереси і запити всіх
учасників навчально-виховного процесу,
які виявляють особистісно-розвивальну
взаємодію. У тісній співтворчості, партнерстві педагогів, учнів, батьків
виховується особистість, яка має розвинену життєву компетентність, спроможна
самостійно збагачувати її в процесі реалізації власної життєвої стратегії,
творення свого індивідуального життя та участі у творенні життя суспільства.
Виховна діяльність школи передбачає
надання допомоги в організації життя учнівського колективу та колективної
творчості учнів, яка забезпечує досягнення цілей і завдань, що шанують власну
гідність та гідність інших людей, уміють вільно висловлювати свою життєву
позицію, поважають культуру свого та інших народів, є незалежними у вчинках і
судженнях, толерантними.
Важливе значення у виховній системі
роботи закладу є рівень вихованості учнів. Моніторинг формування ключових
компетентностей конкретно кожної дитини здійснює класний керівник за
результатами спостережень у щоденному житті, в спілкуванні з однолітками, за
наслідками анкетувань психологічною службою.
Аналізуючи анкети учнів з вивчення
рівня їх вихованості, з’ясовується, що учні називають основні риси характеру,
які властиві учням, – доброзичливість, чемність, привітність, щирість, доброта,
наполегливість, надійність. У людях цінують правдивість, відповідальність,
дружелюбність, доброту, а засуджують егоїзм, жадібність, підлість. Про рівень
сформованості в учнів національної свідомості, загальнолюдських моральних і
духовних цінностей найбільш правдиво говорять їхні вчинки. Так цього року
педколектив разом з органами учнівського самоврядування вирішили провести
місячник «Молодь проти жорстокості». Було організовано ряд добрих справ: «Уроки
доброти», День безкорисливої допомоги, День обіймів тощо. Діти нашої школи
організували акцію «Милосердя»: зібрали необхідні продукти, речі, підготували
невеликий концерт і провідали стареньких у будинку для пристарілих.
Організували й культурний похід до спецшколи-інтернату для дітей з вадами слуху
(акція «Я пропоную тобі дружбу»): купили солодощі, підготували хореографічну та
вокальну композиції. Вихованці зробили висновок: неважливо хто ти, скільки тобі
років, важливо те, який ти, яку маєш душу. Окрім того, наші учні постійно
беруть участь в акції «Від серця до серця».
Кадрове
забезпечення виховної ланки
Роки
|
Заступник директора з виховної
роботи
|
Педагог-організатор
|
Голова ШМО класних керівників
|
Соціальний педагог
|
Практичний психолог
|
2010-2011
|
Яцейко В. І. 0,5; 1 рік
|
Снісар І. М.
0,25; 1 рік
|
Яцейко В. І.
1 р.
|
Скляренко О. Ф.; 1 р.; 0,5
|
Чепіжак В. А.; 1 р.
Скляренко О. Ф.; 16 р.;
по 0,5
|
2011-2012
|
Яцейко В. І.
0,5; 2 роки
|
Снісар І. М.
0,5; 2 роки
|
Снісар І. М.
1 р.
|
Скляренко О. Ф.; 2 р.; 0,5
|
Скляренко О. Ф., 17 р.
Чепіжак В. А., 2 р.
по 0,5
|
2012-2013
|
Яцейко В. І.
ставка, 3 р.
|
Снісар І. М.
0,75; 3 р.
|
Маржан А. В.; 1 р.
|
Скляренко О. Ф.; 3 р.; 0.5
|
Скляренко О. Ф.; 18 р.; 0,5
|
Скачати повністю dovidka.docx
|